tiistai 27. lokakuuta 2009

Auton ropausta, osa VII

Tuli vietyä possu talvikarsinaan, mutta kaikenlaista pientä fiksailua on tullut tehtyä näin syksyn alla ennen kuin ajokausi loppui. Ensinnä mainittakoon että takahelman maalaus epäonnistui surkeasti. Sinänsä pinnassa ei ollut mitään vikaa ja tulos oli hyvä, kunnes sade kasteli sen. Maalit valui ja rypistyi, lakkaa ei kai sitten ollut ilmeisesti tarpeeksi. No, pistetään ensi kesänä se uusiin puihin, harmittaa vaan tehdä uudestaan.

Toinen hauska tapaus yhtenä iltana. Pesin moottoritilan kun oli niin öljyinen ja pelkäsin tietty, ettei lähde enää käyntiin. No, lähti se ja ajoin auton rannasta pihaan kuivumaan. Illalla sitten tuli pieni hiukonälkä ja ajattelin käydä hakemassa sapuskaa paikalliselta grilliltä, niin eipä muuten enää lähtenytkään! Ei edes luvannut kertaakaan, joten minä vikaa etsimään. Bensapumppu pyörii, suuttimet avautuu, tulppa lyö kipinää ja referenssianturi on ok, koska kierrosmittari nytkyttää. Siinä sitten isän kanssa iltapimeällä tutkittiin ja viimein keksittiin irrottaa virranjakajan kansi siitäkin huolimatta että löi kipinän.

No, siellähän se vika oli juu, virranjakajan pyörijän sisusta oli räjähtänyt pitkin jakajan seiniä. Omituista mutta totta, kyllähän se kipinä semmoisen välin hyppää. Ja kuinka ollakaan, sattumalta olin tilannut yhden kappaleen pyörijöitä varalle kun alkuperäinen oli jo näyttänyt hieman huonolta. Niinpä hain sen sisältä ja heitin paikalleen ja konehan käy. Heh, ei muuta kuin iltapalaa hakemaan. Auto sitten ei kioskin pihasta enää tahtonutkaan liikkua, vaan vaati uudelleen virranjakajan puhdistamisen, oli ilmeisesti tuossa välillä ehtinyt kondensoitua vettä sinne sisälle.

DPD toi paketinkin, jonka sisältönä uudet lattiamatot. Ai että on hyvät, entiset onkin varmaan jostain volkkarista, niillä kun tuppaa olemaan paha tapa tunkeutua polkimien taakse mykkyrälle aina kriittisellä hetkellä. Lisäksi paketista löytyi uusi vetonivel kilkkeineen, käsijarrukengät ja niiden jouset. Täytynee vaihtaa joutaessa, jos ei talviseisonnan alla niin keväällä sitten.

Menohan ei lopu tähän, vaan nyt alla kiitää 1.8 litrainen VW Golf MkII -90. Siitä lisää myöhemmin

Ei kommentteja: